Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120160 treff

Kristoffer Hegge- Klar for ny sesong!

05.01.2015 21:50

7988 Snorre Aalberg

Tags:



 Hei Kristoffer.

Forrige sesongs desiderte høydepunkt var Junior-VM i Tyrkia. Alle husker hvordan det gikk der.  Så vidt jeg vet holder du junioralder enda. Det stemmer? 

 
Riktig! Jeg fyller 25 år i februar og er inne i mitt siste år som junior. 
 
Hvordan er det å sitte i dag og se tilbake på forrige sesong? Godt, tipper jeg :-)
 
Ja. Som junior får man ikke mange sjanser før man er for gammel. Så her gjelder det å benytte de få muligheter man har :) Minnene man sitter igjen med etter seier i junior VM kommer til å henge høyt uansett hva som skjer videre i bridgekarrieren! Det var også en fin erfaring å spille mot flere store profflag i åpent VM lag i Sanya like etterpå.
 
Jeg vet ikke hvem som holder junioralder av dere også i 2015, men det blir sikkert rokkeringer i par. Hvem skal du spille med neste år og kan du si litt om planer og ambisjoner? 

I skrivende stund er jeg er ikke 100 % sikker på hvordan juniorlandslaget blir denne sesongen. Det jeg vet er at jeg skal spille med Tor Eivind Grude, på lag med Christian Bakke og Harald Eide. Hvem som blir det tredje paret er ikke bestemt ennå, men blir overrasket hvis ikke Fredrik Helness m/ makker får muligheten. Jeg respekterer uttaket uansett hvem det blir. 
 
Som siste års junior er det naturlig at det blir mange juniorturneringer. EM junior lag og nordisk junior lag vet jeg vi skal delta i. Det går også åpent junior VM for lag, BAM og par i Opatija i August, men om det blir deltakelse der vet jeg ikke. White house juniors blir jeg nødt til å stå over i år hvis jeg blir forespurt om å delta der. Seier i nordisk og topp 3 i EM/VM er realistiske mål synes jeg. 

Jeg håper også på å få spilt noen store turneringer i utlandet, men det er i hovedsak økonomiske faktorer som avgjør. 
Ellers skal jeg delta på flest mulig landslagssamlinger og de største turneringene i Norge. EM i Tromsø er en selvfølge!
 
 Forventer du å bli tatt ut i landslagstroppen åpen klasse eller er det for tidlig enda?
 
 Det kommer jo an på hvor mange av de beste i Norge som har tenkt å satse eller ikke. Tidligere har det vært svært rutinerte og gode par i troppen, og hvis de fortsatt satser på landslagsspill blir det hardt for nye å komme inn. Først og fremst er mitt fokus på det landslaget jeg VET jeg skal representere. Hvis jeg får muligheten i den åpne troppen, så benyttes den med 100 % fokus uavhengig om det blir i dag eller om 40 år. 
 
Er du student eller i jobb? Og hvordan påvirker det mulighetene til å satse? Skal du/dere satse på å ta et skritt til ?
 
Å satse på bridge krever at man har tid, lyst og energi til det. Her det mye som må prioriteres riktig for å lykkes på høyt nivå. Har man en krevende jobb, eller etablert seg med familie og unger, har man utfordringer som gjør satsing på bridge omtrent umulig. Man kan jo ikke leve uten penger heller, så det er mange valg som ikke er så enkel! Folk er forskjellig og alt er relativt. Jeg jobber for tiden på Steinkjer videregående skole som IKT-lærling.

Jeg skal ta fagprøve i slutten av Mars, og etter det vet jeg ikke hva jeg skal holde på med. Kaste ut juletreet kanskje? 
Vi prøver alltid på å bli bedre i bridge. Tiden får vise hva som skjer :) 
 

Før JulsTurnering 2014

18.12.2014

Vi gratulerer Anne Marie og Knut som vinnere av turneringen. Det deltok 15 par i turneringen, over middels ble.

  Anne-Marie Pettersen - Knut Pettersen 218,50
  Helge Johansen - Kjell Theting 212,80
  Håvard Gjervik - Birgith N. Ingvaldsen 206,80
  Svein Åsen - Hans Berge 205,00
  Per Helge Hanssen - Asgeir Aas 204,40
  Bård Grønbeck - Asbjørn Brunsvik 203,40

Minner også på Juleturneringen:

Vi ønsker alle deltagere hjertelig velkommen til Juleturneringen mandag 29.12.14 kl.1600 på Søvik Samfunnshus.

Før JulsTurnering 2014

Olrudpåsken 2015

05.01.2015

Resultater: 

Forturnering

PAR Mester

Par Åpen: 

Lag:  

Mix: 

Olrudpåsken 2015

Årets julesingel vunnet av Knut

18.12.2014

Anne og Cecilie hadde sørget for at det ble et godt julebord i år også. Etter at maten var fordøyd ble det også tid til den tradisjonelle singleturneringen. I alt deltok 42 spillere og det ble spilt 7 runder à 3 spill. De beste ble premiert. 

1  61,1 Knut S. Brinchmann
2  60,6 Roger Olafsen
3  60,3 Arne M. Falch
4  57,7 Gilles Grima
5  57,4 Sven Erik Andresen
  57,4 Arvid Hilstad
  57,4 Kine Urholt

Videre rekkefølge finnes her>>>>

Årets julesingel vunnet av Knut

Les mer...

Hei på dere all.GODT Nyttår.

05.01.2015
Severin og Ottar Frode nr 1 ÅRSMØTE blir Søndag 15/02-2015 kl 14,00 Det blir spilling etter på.
Hei på dere all.GODT Nyttår.

Ny nyhetsartikkel Klubbkveld den 18 desember

18.12.2014

Olsen og Levik vant i kveld. 

Ny nyhetsartikkel Klubbkveld den 18 desember

Les mer...

Kjell Gaute Fyrun og Arild Rasmussen fra London i Romjula

05.01.2015 22:29

7988 Snorre Aalberg

Tags:

 Gratulerer, gutter!!

Juleavslutning på torsdag.

19.12.2014
Torsdag var det juleavslutning på tradisjonelt vis med pinnekjøtt, god drikke og premieutdeling for året som snart har gått. Kvelden ble avrundet med singelbridge der formann Per Ivar stakk av med seieren, fulgt Hans og Ivar Olaf, spekemat på de gutta. Full resultatliste og spillstensiler under "Resultater". Da ønsker vi alle bridgevenner en riktig så god en jul og vel møtt til nye slag ved bridgebordet på nyåret. Vi starter opp torsdag 8. januar.
Juleavslutning på torsdag.

5. kveld i klubbmesterskapet

05.01.2015

Gratulerer til Ole og Geir som var best i kveld

5. kveld i klubbmesterskapet

Les mer...

Hva må legges til rette? (Oppdatert)

19.12.2014 12:25

7988 Snorre Aalberg

Tags: Bridgepolitikk

I intervjuet med sportsjef Terjei Eck Hansen stiller jeg flere spørsmål om hvilke forhold som er viktig(st) for at vi skal løfte oss enda et hakk som landslag. Jeg er sikkert ledende i måten jeg formulerer meg på, men jeg er ikke i tvil om at de fleste er enig i at den eneste måte å ta det siste skrittet på, er å spille mot de beste i tøffe turneringer. At Espen og Boye har gått fra hederlige plasseringer til å vinne, er jeg helt sikker henger sammen med erfaring og at de har vært der før. Det er mange ting som spiller inn. Lange turneringer, mange spill, uvanlige spilletider, uvanlige turneringformer, ny døgnrytme, annerledes mat. Sikkert enda flere ting, men dess flere ganger en har prøvd seg, dess mindre lar en ytre faktorer påvirke.

Jeg har stilt tre personer i landslagstroppen følgende spørsmål. "Hva må vil for at du og din makker skal kunne være med i de største utenlandske turneringene?".
Thomas Charlsen, Nils Kvangraven og Jan Tore Berg har har sendt inn sine tanker. Er det noen av dere andre i troppen eller i nærheten av den, som ahr tanker, er innspill hjertelig velkommen. Andre kommentarer er også ønskelig. Logg deg på og svar!

____________________________________________________________________________________________

Thomas Charlsen

Hei Snorre,

Jeg har fått reflektert litt over dine spørsmål og her er mine tanker rundt dette. Å kommentere kun rundt Nationals  blir snevert, så jeg håper du tillater at jeg kommer med litt «videre» tanker.

Økonomi er viktig for all satsing, uansett idrett eller hobby. Se f.eks. hvordan de andre nasjonene misunner oss de ressursene som skilandslagene og håndballjentene har. Å begrense et landslag (eller talentsatsing) grunnet privatøkonomi må være riv ruskende galt om man ønsker å være en toppnasjon. Norge er definitivt et av de landene i bridge Europa som bruker minst pr representasjonsspiller. Når det er sagt er det politisk om man ønsker å satse mot landslagene, den diskusjonen skal ikke jeg legge meg opp i.

Forutsigbarhet. Landslagene i Norge tas, etter min mening, ut alt for sent i forhold til mesterskap. Slik jeg har opplevd det jobbes det knallhardt først når man har blitt tatt ut til et lag. Først når du blir tatt ut rydder du i kalenderen. Du ber ikke om fri fra jobb før du må, ei heller er det gunstig å skulle be familien om redusert ferie ( Du kan sikkert gjøre det, men om du ikke blir tatt ut kan du glemme å spørre igjen siden)

Personlig har jeg en tidskrevende jobb og er familiefar til tre jenter. Når jeg har spilt for De Botton laget har jeg visst om det i god tid og har kunnet planlegge uten de store problemene. Det samme kan ikke sies om landslaget hvor man venter til siste liten (og noen ganger over dette) Jeg tror også at med pkt 1 i mente at det er mange som vegrer seg for å gå «all-inn» for bridgelandslaget uten at de vet at gulroten ligger på andre siden. En avgjørelse på høsten fremfor våren hadde gitt landslaget et løft- garantert.

Internasjonal deltakelse er en nødvendighet. Hvis vi ikke kan sende lag til åpent VM og åpent EM som et minimum trenger vi ikke engang å prate om Nationals.


Personlig har jeg hatt et ønske om å spille flere Nationals i løpet av året (hvor mange avhengig av landslagsdeltakelse) Dette har stort sett ikke latt seg gjøre pga. at det har vært vanskelig å finne lagkamerater og/eller at planleggingsperioden har vært for kort. Jeg ønsker definitivt å spille Nationals i 2015. For meg vil det viktigste være å planlegge dette tidlig, samt få ordnet gode lagkamerater. Økonomi vil også ha noe å si for antallet, det samme vil satsingsnivået til landslaget og oss selv som par være.

Avslutningsvis vil jeg si at det gleder meg at Norge nå har så mange talentfulle spillere på vei opp. Håper NBF legger godt til rette for disse slik at de er å se på åpne laget innen kort tid.

Med beste juleønsker til deg og din familie,


Thomas



Nils Kvangraven:

He Snorre
 
Jeg ønsker ikke å være i sentrum for noe debatt om hvem som skal spille på landslaget, men kan gi noen generelle betrakninger.
 
Det er belyste problemstillinger og jeg er nok litt uenig i dagens løsning hvor man går ut og sier det kreves solid økonomi for å representere Norge på landslaget. Om det er et kriterie for å spille på landslaget at man ikke har jobb eller familie å ta hensyn til, evt er rik så er vel NBF på feil vei?
 
Jeg tror vi skal tenke at de beste spillerne skal være kandiater, at svakere spillere blir foretrukket fordi de kan spille flere "store" turneringer er for meg helt rart. Jeg hadde i 2014 10 dager permisjon uten lønn for å delta i EM, det kan vi ikke forvente at alle har mulighet til å gjøre. Når vi plusser på egenandelen fra NBF så ble det ikke den billigste "ferien" jeg har hatt.
 
Jeg ser det fremsnakkes om Nationals, det er helt sikkert en fin arena om man overlever nok runder i cupspillet. Men det hadde kanskje vært mulig å tatt noen langhelger rundtomkring i Europa ? Evt satt opp landskamper og kjørt treningsamlinger på den måten?
 
Videre så er det, for mange, viktig å avklare og planlegge tidlig. På de fleste arbeidsplasser skal sommerferien være booket før mai, og det er ofte familie å ta hensyn til. For min del er det sportslig viktig å se frem mot et mål, hvis det er usikkerhet blir ikke forbredelsene like gode, men om man vet om spilling i god tid setter man av mer tid og er mer målrettet i forbredelsene. for andre kan det være motsatt, men dette har iallefall vært viktig for meg frem til nå å oppleve tillitt og jobbe sammen mot mål
 
Til slutt vil jeg si det er viktig at NBF får gode sportslige resultater, og det er viktig at landslaget er noe man kan strekke seg mot. Jeg opplevde et stort engasjement og fikk mange henvendelser før, under og etter EM. Landslaget engasjerer og gjør NBFs medlemmer stolte. Jeg tror det er riktig å ta tak i rammene rundt og sikre riktige og kvalitativt best mulige prosesser rundt landslaget. Her får den nye sportssjefen en sentral rolle, og det er fint å se NBF har funnet en person som har et høyt bridgefaglig nivå og bred erfaring.
 

Med ønske om en god dag

hilsen Nils


Jan Tore Berg:

Det er fullt mulig for meg og PIL  å spille minst 2 Nationals årlig. Det er også helt nødvendig å spille flere internationale turneringer om man skal utvikle seg videre som bridgespiller. ( finnes andre alt. enn USA også). Kontinuitet og tøff matching er nøkkelordene!


Både pil og jeg har god fleksibilitet i forhold til arbeid og familie slik at det lett kan planlegges aktive bridgeår. 

Jeg mener NBF bør involvere seg i "årshjulet" til de enkelte parene i troppen  og stille krav til et minimum aktiviteter på egen hånd. Samtidig bør de kanskje kunne stille opp med symbolsk støtte og bidra( kreve?) til at parene i troppen spiller flere turneringer sammen.


Jeg tror også at deltagerne må innse at man må investere egne midler for å dyrke sin "hobby" til det maksimale.

Med vennlig hilsen

Jan Tore S. Berg

 

 

« Forrige Neste » 1... 2959 2960 2961 2962 2963 2964 2965 2966 2967 2968 2969 2970 2971 2972 ...12016



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer