Ble i 1981 overtatt av Tommy Sandsmark da Ambjørg Amundsen ikke lenger var i stand til å skrive spalten, sannsynlig grunnet sykdom. Lørdag den 5. desember 1981 debuterte Tommy med en stor flott bridgespalte der hovedsaken var Bridgekameratenes storturnering.
Vi kommer jevnlig fremover til å sakse fra utklippsboken til Tommy som på det nåværende tidspunkt ikke er klar over at vi har disse skumle planene.
Aabye-Kristiansen til topps i Bridgekameratenes storturnering
Bridgens hus var fyllt til siste plass i helgen da Bridgekameratene arrangerte sin tradisjonelle storturnering. Fra hele landet hadde kjente spillere kommet for å kjempe om gjeve forbundspoeng etter skalaen 10-7-5-3-1. Turneringen ble spilt i 2 klasser, og spesiellt var A-klassen preget av gode spillere fra hele landet, fra Karasjokk i Nord til Stavanger i Vest.
Her gir vi oss med å gjengi hva som sto skrevet, men vi vil nå ta for oss ett av spillene fra vinnerparet Jon Aabye - Roy Kristiansen som Bridgekameratene sendte ut via en pressemelding etter turneringens slutt. Spillet finner du under les mer om du er på NBF Oslo sin forside.
I stor grad blir bridgepartier avgjort allerede i meldesekvensen. Man kan utføre de mest radbrekkende finesser og skvise til man blir blå, men lite nytter det når man har gjort seg bort i budrunden, og det er ingen tvil om at de beste er best på grunn av gode valg i meldingene, og ikke fordi de har et bredt repertoar av spilleteknikker. Min makker og jeg ble stilt ovenfor følgende problem sist spillekveld:
Toril og Frank klare vinnere av følrste spillekveld etter påske. Tore og Willy tok 2 plassen knepent foran Dag og Roar i det 11 par store feltet. Kveldens resultater ser du her.
Det er noen som mangler makker til kveldsbridgen fremover. For å finne telefonnmmer til andre spillere kan du gå via medlemslisten og trykke på medlemsnummeret. Da kommer mer informasjon vedr personen som du vil kontakte.
Ellers kan dere også ringe til Morten 907 35 917 eller maile morten@tele-trading.no , så skal jeg holde "oversikt" på dette.
Ikke på mange år har vi hatt så mange spillere på en spillekveld. Hele 32 par. Dette må Bjørg og Zoja ha all æren for. De stilte med hjemmebakte kaker, hjemmekokt kaffe og premier fra Lübeck. "Heisespillingen" (Monrad) slo også godt an. De beste ble:
Fulstendige resutlater finnes under "Resultater". Svein Magne tok noen bilder som finnes her>>>.
http://www.bridge.no/var/ruter/html/1497/2012-04-03.htm
Me vil minnast Per Kåre i starten på spelekvelden fyrstkomande måndag 16.04,
http://aasanebk.no/var/fckeditor/aasanebk/file/Aviser/2012/al2012-03.pdf
« Forrige Neste » 1... 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 ...12021