Det er ingen "sjølbildekiller" når Tromsø, som kun slo oss med 2 imp i 6. runde ligger på delt topplass med vårt topptips BAK. Jada, vi vet det er tidlig og at mange mange kort skal legges enda... På de neste plassene ligger våre de to både Ski og Heimdal, så vi har en god feeling mht tipsene våre.
For løpende resultater kan du se her.
-- --- --
Sortland BK ønsker velkommen til årets NM-finale og det er 8 lag som skal kjempe om gullet. Du kan lese alt om arrangementet på NM-lag.com, både om lagene, spillerne, kamptrekninger, resultater osv.
Det vil bli overført en kamp på BBO for hver runde og sendeskjema kan du se her.
Webmasters lag ble slått ut i 6. runde med 2 fattige imp av Tromsø. Nå får vi se hvordan det går med Tromsø i finalen. I 2010 ble vi utslått av Namsos BK i 4. runde, men et arrangørlag fra Grand gjorde at vi fikk spille finale i 2010 også. De som slo oss ut i fjor ble vinnere, men vi tviler vel litt på at Tromsø gjentar den samme prestasjonen - Slå ut Grand i rundekamp og så vinne gull.
Vi skal selvfølgelig som alle andre seriøse bridgeskribenter og webredaktører tippe plasseringen etter at alle runder er spilt.
GULL: Bergen Akademiske BK
SØLV: Heimdal BK
BRONSE: Ski BK
4. Topbridge BC
5. Tromsø
6. Flekkefjord
7. Sortland BK
8. Stavanger BK
Vi har med andre ord stor tro på Kjell Gaute "Gautis" Fyrun (bildet) & co denne gangen. Det er et lag bestående av rutinerte og gode spillere som har erfaring fra slike mesterskap fra tidligere, noe som hjelper godt på. Heimdal tror vi er hakket svakere enn BAK, men gode nok til å hale i land sølvet. Det skal bli artig å følge med Geir Helgemo & Co. Vi fikk se 6. rundekampen deres på BBO, og det var i hvert fall spennende og tett, helt til noen få avgjørende spill på slutten bikket det i Heimdals favør.
Vi tror også at kometlaget Ski BK, denne gangen uten Jan Frode Karlsen (fra Sykkylven) på laget, vil gjøre et godt mesterskap. Laget har tatt veien direkte fra 4. divisjon til 1. divisjon på 3 år! Et spenstig tips, men jeg har god tro på Johnny Hansen & co. Et annet godt og rutinert lag er Topbridge BC med "Haien" Hantveit og Høyland på laget. Disse to vant NM-lag i 2009 og kan bli skumle i år også. Vi tipper dem imidlertid på plassen bak pallen.
På de etterfølgende plassene er det litt mer vanskelig og begrunne tipsene. Vi tror imidlertid at Boye Brogeland ikke er nok på Flekkefjord til å løfte laget opp på pallen. Så gjenstår det å se om vi tar feil. Finalen i år har et godt felt og arrangørlaget skal man heller ikke kimse av. Flere av spillerne på laget var med i 2005 når laget ble norgesmester.
Tipset er i alle tilfeller lagt ut, så får vi se om vi er helt på vidda....
Så var det altså den klubben som slo ut Grand BK som ble norgesmester i 2011. Det samme skjedde i 2010. Da tapte vi i 4. runde for Namsos, som også ble Norgesmester. Nok om det, vi stiller oss ærbødigst i rekken av gratulanter! Tromsø har spilt god og sikker bridge hele turneringen og før siste kamp måtte det et lite under til for å rikke ved Tromsøs gull. Det underet skjedde aldri.
På en meget sterk andreplass kom Ski BK foran Topbridge BC på tredje og siste pallplass.
Grattis!
Les mer om detaljer og se resultatlister her.
Fra vår egen klubb stiller Geir Engebretsen (innfelt) og etter det vi har forstått skal han blant annet spille Mix-lag sammen med Tove Haugen, Jonill Storøy og Herold Kråkenes. Den turneringen starter lørdag 18. og overføres på BBO.
En stor norsk delegasjon av spillere er såvidt vi vet ankommet Poznan i Polen for å spille EM som du kan se her.
Monegasserne Geir Helgemo og Tor Helness er også ankommet. Det sies at også Kenneth Skov skal nedover den 24. for å spille open teams sammen med Geir Engebretsen.
Vi ønsker alle de norske lykke til. For mer om arrangementet kan du lese på NBF sine sider.
Svar til: Endring av NM par?
Odd Fosli - Kurt Strand vant Nordkalottmesterskapet 2011, vi gratulerer!
Beste par fra Øst-Finnmark ble Alf Jensen - Tor Erik Hoftaniska på en 4. plass mens Geir Olav Næss - Kåre Beyer Kristiansen kom på 6. plass.
Sluttresultat finner du her
Stillingen etter første dag
Programpost om kortspillet BRIDGE startet opp søndag 22. August 2010. Programmet vil gå UKENTLIG og vare i ca. 30 minutter hver gang. Programmet går fra kl 21:00 til 21:30 HVER søndag.
Innhold: Intervjuer: Tunistur, Inger Hjellemarken om Norsk Bridgefestival 2011 Kortprøven: Honnør på honnør
KANAL 1 - BRIDGEMAGASINET - Program 41
NBK er nå registrert som grasrotmottaker.
« Forrige Neste » 1... 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 ...12020