I kveld fikk vi hyggelig besøk av Espen Kvam (bildet), og han var ikke mindre beskjeden enn at han tok førsteplassen sammen med Karl Oskar Fjørtoft. På andreplassen kom Rolv Sunde og Arne Kaaresen og på tredjeplass kom Jo-Helge og Severin Rørvik.
Vi gratulerer, for øvrige resulater se her.
VIKTIG!
Medlemskontingent har forfalt til innbetaling og alle medlemmene skal ha fått giro enten tilsendt i posten eller på klubbkveld. Innbetalingsfristen ble satt til ultimo November, og det er viktig å merke seg at BK Grand må betale for de som står innmeldt i klubben ved årskifte. For å unngå det har Tommy gitt beskjed om at alle som ikke har betalt innen 20. desember vil bli utmeldt av klubben slik BK Grand ikke blir fakturert. Så ønsker du å spare Tommy for en del ut- og innmeldingsproblemer i romjula og rett over nyttår, ja så sørger du for at kontingenten er betalt til den 20.
I dette spillet så jeg makker dro mer og mer på smilet etter hvert som spilleføringen skred frem.... Eggene sto i kø, og alle bridgens hovedregler ble gjort til skamme og søvnig oversett i dette spillet.
Meldingen var fort unnagjort og jeg var så heldig å få doblet makkers 3 kløver før jeg havna i 3NT. Rolv Sunde i Syd var lydig og serva etter tannlegens kommando en kløver.
Egg nr 1 - Legg en plan og bruk tid før du legger fra bordet.
Bordet kom ned og fra min dype søvn så jeg at ved å legge i knekten så var jo 10ern "garantert" stikk på et senere tidspunkt. Hallo!! Egg nr 1, nå måtte jeg plutselig ordne flere ting uten å ha overganger i fleng i bordet.
Hurtig fortsatte jeg, selvfølgelig uten noen plan, med ruter E og Q og liten. Jeg hadde merket meg at Arne hadde lagt høy lav i Nord, men hvem gjør ikke det med JTx? Jeg stakk med kongen og så kommer prisvinneregget!
Hjerter Dame fra bordet!!!!
Dette var vel eneste måte å garantere maks 2 hjerterstikk på dersom kongen satt bak dobbel, tredje eller mer... eller kongen singel eller dobbel foran.
9 stikk og vel fortjent smultring og gratulasjoner fra makker.
Prisen er herved utdelt og vi bøyer oss i støvet! Sov i ro.....
17 par til start på Mestertreff 2010. God 'gammel' Mitchell-turnering etter gammelt, med dublerte spill fra forbundet, der det nok var mest poeng å hente for de som satt øst-vest. Dag og Johnny vant med nesten 400 poeng over middels. På andre plass fulgte Per Arild og Leif Otto tett fulgt av Randi og Rolf på tredje. Så får vi se hvor langt opp disse når på landsbasis, men erfaringsmessig bør man nok ha nærmere 600 poeng over middels for å hevde seg her!
Resultatene finner du under Les mer....
NBF sitt turneringsreglement er endra på fleire områder. Det er delvis presiseringar, delvis nye reglar. M.a skal ein nå annonsere 1nt og fargemeldingar på 2-trinnet. Det tyder at ein uoppfordra skal fortelje meldingane sitt innhald. Det kan halde å fortelje konvensjonens namn.
Reglementet ligg her. (Endringar markert i gult)
Resultater/tabell er oppdatert etter runde 5:
stbridge.net/KM-Lag
3 puljer i mestertreffen
Resultat her:
« Forrige Neste » 1... 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 ...12020