Vadsøseier i Vadsøturneringen 2010
Geir Olav Næss og Kåre Beyer Kristiansen vant!
Pallen: Svein, Ivar, Geir Olav, Kåre, Jonny og Roy Hugo.
Billedgalleri premieutdeling finner du her
Billedgalleri fra dag 2 finner du her
Billedgalleri fra dag 1 finner du her
Her finner du sluttresultatet fra Velkomstturneringa 2010 Her finner dusluttresultatet fra Hovedturneringa 2010
Da ble det arrangert Koppangcup , den samlet 21 par til en hyggelig dag på Øiseht hotell. Arrangementet gikk knirkefritt under ledelse av Per Gunnar Berger. Vinnerene dette året kom fra Tynset etter at de hadde ledet i 20 av de 21 rundene, det ble Borger Lunheim _ Eivind Moen som vant før Jørgen Petter Nermo - Stig Vestveit som tok sølvet og på 3 fulgte Kåre Holsetstuen - Reidar Bårseth fra Berkåk/ Melhus. Fullstendig resultatliste ligger under hjemmesiden til Rendalen BK ,eller trykk les mer.
Kristine og Sølvi vann!
Klubbleiar og sekretær vart nr 2
Resultat her
Saudaseier i Ølen 27/12. Resultater: Resultater fra Haugesund 29/12:
12 bord på en kald novemberkveld, samt at 2 bord var opptatt med NM 2. Runde. Vårt lag med Bente, Bjørn, Egil og Stig Arne var ikke levnet store mulighetene mot et av Romerikes beste lag. Jessheim vant kampen klart. Ski hadde lånt våre lokaler for å spille sin 2 runde kamp mot Askim. Her ble Askim for sterke og går inn i cupens 3 runde. I dagens Monrad så satt Geir Liabø og Lars Erik på bord 1 hele kvelden. Likevel så var det ikke en klar seier. Per og Dag scoret også over 61% score, som normalt holder til seier når det er 24 par med. Likevel så var de 10 poeng bak Geir og Lars Erik. John og Toralv hadde også en bra score, og 2 runder før slutt så lå de kun 1 poeng bak 1. plassen. Siste premie gikk til Jack Willy og Rune. Resultatlisten
Kveldens store høgdepunktet for mange er komen på mandagsbridgen. Trekning av to vinflasker.
Petter (høgtidsstemt):
...og kveldens siste vinflaske havner dermed i Langevågen.
Gunnar:
Den kjem neppe lengre enn til Spjelkavika
I juleturneringen (par) var spill nummer 12 et interessant tilfellet. Tommy Skodje og Petter Haram satt øst/vest , mot Gunnar Fylling og Harald Trengereid nord/syd og kortene var;
De fleste havnet i utgang på dette spillet og normalt i 3NT. Tommy (bildet) åpnet i Vest med 1 kløver og Gunnar i Nord passet, hvorpå Petter meldte en ruter som viser en ubalansert hand eller 9-11 og balansert hand. Harald i Syd hadde til 1 spar(!) noe som fikk øst vest til å unngå grandkontrakt når det ble støttet til 2 spar i neste melderunde fra Nord. Petter doblet som viste en makshånd og ingen egne meldinger hvorpå Tommy meldte 3 hjerter som ble lettet til 4.
Gunnar i nord spilte ut liten spar til liten og esset i syd som fikk beholde stikket. Nå kom det ruter (!) i retur og det osa singelton. Denne gikk til knekt, liten liten. Tommy fortsatte nå med hjerter til tieren og knekten hos Harald. Nå kan Harald fortsette i spar til Gunnar og få stjelingen sin i ruter, men av en eller annen grunn fortsatte han med kløver. Da var ikke Tommy sein om å "claime" 11 stikk og ensamtopp. I praksis er nok Tommy etter en slik innledning av motspillet avhengig av hjereren 3-3 og bør takspille den for så å sette dem inn på tredje runde. Men som han selv påpeker kan det bli svært tungt med hjerteren 4-2. Det er et argument så lenge det antas at de fleste havner i 3nt med 2 beiter normalt. Og så er det jo slik at lykken står den kjekke bi....
Vi har vært så heldig at vi har fått opptaket til parodien på VGs reklame om bridgespalten og må dermed få rekke en stor takk til:
Sendingen inneholder intervju med Martin Andresen om hans kontrakt med Stabæk der han har lov til å ta seg fri for å spille bridge.
TV2s parodi på VGs reklame om bridge
« Forrige Neste » 1... 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 ...12020