Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120191 treff

Resultater fra divisjonsspillinga 2010-2011

12.11.2010
Første helga av årets seriemesterskap i 3. og 4. divisjon ble spilt på Frakkagjerd 13. - 14. november.
Resultater 4. divisjon:       Resultater 3. divisjon:
Oppdatert 20/11 med butler og spillstensiler.
Resultater fra divisjonsspillinga 2010-2011

Snåsacup til helga!

22.11.2010

Kl 11:00 på lørdag starter Snåsacup på Brede samfunnshus. Det er i skrivende stund 26 par påmeldt. Det er plass til flere!

Turneringsleder melder at han vil oppdatere resultater undervegs hvis han finner et nettverk. Resultater vil i så fall kommer HER

Snåsacup til helga!

Odda-seier i Km Mix

06.11.2010
KM-mix samlet 10 par på Nord-huset den 17. oktober. Vi skulle gjerne vært flere, men i år var det veldig positivt at det var flere par "innante". Og disse gjorde seg bemerket med å erobre de to første plassene, da Øysein og Sanssel Sæterdal vant turneringen foran Egil Nerheim - Nora Brekke.  Vi gratulerer "medaljevinnerne" med helhjertet innsats; og husk: Neste år må dere forsvare plassene deres!
    Vi nevner også turneringens spurtere:  Tove og Jostein R Ottesen lå desidert sist til det var få runder igjen, men med en kjempespurt fløy de opp til tredjeplassen; synd turneringen var slutt da - ikke sant???
Resultater:
Odda-seier i Km Mix

Høst 3 sammenlagt

22.11.2010
Tore og Willy vant siste kvelden i denne turneringen, og vant også klart sammenlagt. Turid og Svein spurtet best av resten av feltet og tok 2-plassen foran Randi og Rolf. Sammenlagt resultatene finner du under les mer. I kveld starter vi en 2-kveldsturnering med sammenlagt premiering.
Høst 3 sammenlagt

Les mer...

Tid for kontingent

28.12.2010

Medlemskontingent 2011 må betalast innan utgangen av desember.

 Satsane (senior) er:

  • Kr 500,- + evt kr 500 for spillerlisens - inklusive kontingent til krets og forbund.
  • Kr 150,- for klubbmedlemskap, eksklusive NBF/krets-kontingent. - Forutsetter hovedmedlemskap i annen klubb, og gir ikke rett til representasjon for Åsane BK/NBF-Hordaland.

Betal snarast til kontonr 5083.05.80317

Tid for kontingent

English

http://storturneringen.no/Nyheter/English-index

Nærbøgiganten og Copenhagen Bridge Invitational.

06.11.2010

Tommy (bildet) er på Nærbø og spiller turnering i helga. De siste tre-fire årene har Tommy reist nedover og spilt Nærbøgiganten med sine bridgevenner derfra. I år spiller Tommy med Ingvald Søiland og du kan følge med på resultatservice her.

I helgen er det også Copenhagen Bridge Invitational, der fire av våre storstjerner spiller. Du kan følge denne turneringen på BBO og Vugraph også. De norske stjernene som er i aksjon er;

Tor Helness, Geir Helgemo, Eirik Sælensminde og Boye Brogeland.

Resultatservice her.

Nærbøgiganten og Copenhagen Bridge Invitational.

Bridge Winners

http://www.bridgewinners.com/

4.divisjonshelga nærmer seg

06.11.2010

13. og 14. november spiller vi SM 4. divisjon på Nesna, Søvik og Sømna. Her er alle lagene og invitasjoner fra Nesna og Søvik.

4.divisjonshelga nærmer seg

Arne og Rolv toppa 22.11.10

22.11.2010

Arne og Rolv er i storform for tiden og tok sin andre strake seier i kveld. På andreplass kom Hallgeir og Lasse og på tredje plass kom Jon Terje og Svein Jarle.

For resultater trykk her.

Denne klubbkvelden var det mange store spill i form av spillbare slemmer og lilleslemmer. Først skal vi ta en titt på spill nr 15:

Hvordan melder du denne med makker? De fleste kommer nok sikkert i slem på denne hånden. Det er 34 poeng øst vest her og vest har en 5-kortsfarge i ruter som heller ikke er å forakte. Mens øst ikke har noen femkortfarge. Kommer en i 7NT så er det i hvert fall ikke pysete meldt. Er du først kommet der, ja så står den faktisk! Du må riktignok ta sparkappen. Tar du den på 9ern så er det 13 enkle, men de færreste tar vel en dobbelfinesse i 7NT, til det er oddsen alt for lav. Men 50% på finesse er man nødt til å leve med når en først er kommet i kontrakten. I 7 Spar må man kappe på 9ern, og den kontrakten må vel alltids sies å være ganske så fjern å få hjem i praksis.

I 7NT har du fått ut en nøytral ruter fra Nord (skjedde ved bordet). Du stikker i bordet og tar ruter til esset og ser den sørgelige nyheten når nord saker en hjerter. Nå er du avhengig av sparkappen og tar den med knekten som går bra, og hjerter til essen og ny spar til Q, K og blakk. Måte på til uflaks tenker du. Men gi ikke opp min venn! Når du tar alle hjerterstikkene dine og spiller spar fra bordet oppstår følgende situasjon (se bildet):

Syd må gi opp kløverholdet, kan ikke sake en ruter til, da står resten av rutern til spillerfører. Nord følger med uten problemer. På ruter dame fra spillefører er Nord ferdig. Enten tar du siste stikk på spar 9 eller så tar kløver 6 det 13nde stikket.

En nydelig tosidig skvis.

Arne og Rolv toppa 22.11.10

« Forrige Neste » 1... 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 ...12020



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer